woensdag 8 oktober 2014

De Gomez peer.

De Gomez Peer.


Wat zeg je ? wel, de Gomez Peer ! Een (klein) stukje software wat meedraait op je computer, de nodige tests behandelt via het Internet, en wie werkt, moet betaald worden . 

Dat zou in het kort de beschrijving kunnen zijn....


Maar daar trap jij niet zomaar in ! Want zomaar software op je computer installeren die "voor andere mensen werkt" ... vergeet het maar mooi.
Maar gelukkig hebben jullie mij, nieuwsgierig, stronteigenwijs en voorzien van de nodige beschermende software... ik ga dus aan de gang met Gomez.

Drie dagen draait het nu, op mijn server van de website, het kleine stukje software wat dus, blijkbaar, geld oplevert.... opnieuw, niet veel, maar je merkt er niets van dat het draait, doet z'n werk (blijkbaar) en de tellers lopen op...sja.

Gomes is onderdeel van een wereldwijd test-netwerk, en word door verschillende grote website's gebruikt om de "performance" te meten, het programma gedraagt zich al een soort van onzichtbare gebruiker, en scant (andere) website's op dead-end links, 404-pagina's en (te) ruime laadtijden.

De "verzoeken" tot een test worden ingstuurd door de gebruikers van Gomez "aan de andere kant" , de welbekende webmasters. Die tests worden vanaf jouw computer gedaan, zonder dat je er iets van merkt, worden er zaken gemeten, ge-indexeerd en terug gestuurd naar de aanvrager van de test.

Hier merken we er niets van, alleen als we de software "monitoren" , schijnt er toch behoorlijk activiteit te zijn, zo'n 170 minuten per dag word mijn computer gebruikt om dit soort tests te draaien, en ik merk er helemaal niets van, en het heeft geen invloed op de prestaties van de computer(s)

Let op : want ik zeg COMPUTERS , meer dan één ! Want , nu in twee dagen heb ik al een klein (heel klein) bedragje verdient met de software die op mijn server geïnstalleerd staat. Leuke bijkomstigheid is, dat ik NOG drie computers in huis heb, waarvan Gomez vraagt of ik ze alsjeblieft allemaal wil activeren met die software....huh !? Meestal als je meer dan één computer op een programma zoals dit laat meedraaien, wordt je binnen de kortste keren de les gelezen over F.U.P. (Fair Use Policy) en illegale praktijken, niet, zeker niet in DIT geval.

Dus : Bij de eerste de beste gelegenheid de andere computers in huis maar eens uitrusten met dit stukkie software, het schijnt zo te zijn, dat als je op hetzelfde IP-Adres zit, maar de computer een andere (netwerk) naam heeft, de tests dan ook op de "andere" computers gedraait worden, en alle bedragen die je daarmee bij elkaar schraapt, worden op het account van je USER naam (dus niet de naam van je computer) getoond.... 

ZO ziet het er uit op je beeldscherm, althans, als je het in beeld wilt hebben, wil je het niet zien ? Geen probleem, wegklikken die hap, en de software blijft gewoon doen waar íe voor gemaakt is, wat DAT is, is inderdaad een lang en ingewikkeld verhaal, maar de onderste regel is TOCH dat er dan geld verdient wordt.

EN dat geld, ja dat is natuurlijk aan een paar voorwaarden verbonden, allereerst MOET je een PayPal account hebben, dat is niet zo moeilijk, de meeste van ons hebben die al, omdat we ergens ons geld op moeten ontvangen, nietwaar ? 

De TWEEDE voorwaarde is dat je niet eerder uitbetaald krijgt dan dat je 5 Dollar (dus geen euro's) op je rekening hebt staan, ikzelf heb met één computer, in een dag 22 Cent verdient (ja,ik weet het......) en dat zou dus 88 cent zijn ALS ik alle computers in huis activeer.... 88 cent per dag, WHAUW ! opnieuw, ik weet het, maar heb jullie luid en duidelijk vertelt, dat ik je GEEN miljonair wil of ga maken. Maar 4 computers = 88 cent x 7 (dagen) = 6,16 Dollar per week, en aangezien uitbetaling ééns per maand plaats vind, is een potentieel van 24,64 Dollar per maand voor niets doen een aardige opsteker (Samen met al die andere kleine bedragen,natuurlijk....zoals al eerder gezegd)

De DERDE voorwaarde is dat je een MAXIMUM van 45 Dollar per maand uitbetaald krijgt, ZELFS als je meer omzet maakt....dat is dan wel weer iets minder.... maar ach, 45 Dollar voor niets......

Laat eens zien dan ?


Ja,ja, rustig maar..... ik ben al bezig.....

Dit is de schermafdruk van de Gomez peer..... 



En dat is eigenlijk alles wat je er van ziet, volgens de website van Gomez worden alle inkomsten, van alle computers in je eigen netwerk,op alle schermen getoond..... 


Dus :


Mocht je belangstelling hebben in deze aparte manier van geld verzamelen, hier is de link, mocht de website aan je vragen wie je opgegeven hebt, dan zou het antwoord "247robby" moeten zijn, en ja, als jij je (ook) opgeeft. verdienen "wij" weer een eurootje extra. Want elke nieuw aangebrachte klant, levert je bovenop de normale vergoeding OOK nog eens een euro extra op.

De Link ?


Ik zou hem bijna vergeten in mijn enthousiasme ..... maar hier is íe :


Heel erg veel succes  !



1 opmerking:

  1. Aanvulling op dit artikel uit eigen ervaring :

    Op zondag is er absoluut geen activiteit waar te nemen op de software, waarschijnlijk is een en ander afhankelijk van kantooruren of zo. Op zondag kun je dit stukje software dus gewoon uitzetten,er zijn geen veranderingen in de statistieken waar te nemen op deze dag.

    BeantwoordenVerwijderen